image001.jpgÉs még alagútban is! Pedig se hegy, se völgy!
Bevezetésként csodáljuk meg a kőröshegyi völgyhidat, az M7-es autópálya ragyogó ékkövét:
A 88 méter magas völgyhíd 41,5 milliárdba került, és amelyről Tóta W.-től kezdve az Állami Számvevőszékig elég sokan megírták, hogy felesleges volt megépíteni. Nos, erre a kormányzati reakció annyi volt, hogy elemzik a jelentést, és hogy ÁSZ kritikájában nem szerepel törvénysértés.

Egy szó mint száz, nem tanultak semmit sem a kőröshegyi völgyhíd esetéből, mert itt van nekünk a szenzációs M6-os autópálya. A 80 km-es szakasz Szekszárd és Pécs között 250 milliárd forintba kerül, lesz benne egy 8 kilométeres szakasz, melyben 4 alagút és 3 völgyhíd lesz. Ez az 8 (!) kilométer 40 milliárd forintba kerül. Ja, az autópálya nyomvonala nem is érinti a Mecseket.
No, innentől kezdenek el dübörögni Abszurdisztán billenőteherautói!
Pósta Zoltán, szekszárdi közlekedésépítő mérnök tavaly még a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője volt. Szerinte a lankás Geresdi-dombságban teljesen fölösleges alagutakat fúrni, és minden követ megmozgatott a minisztériumban hogy másik nyomvonalon épüljön meg ez a szakasz.
Egy tanácskozáson, ahol felvonultatta számításokkal alátámasztott észrevételeit, költségkímélő ötleteit, valaki megkérdezte tőle: „Pósta úr, miért fáj önnek 50 milliárd?” Természetesen semmit sem tudott elérni, így 2007 novemberében kérte a felmentését. Pósa szerint a bevágásokkal elkészült új nyomvonalon végig lehetne 130 km/h-val közlekedni, szemben az alagútban korlátozott 90 km/h-val, és természetesen sokkal olcsóbb lenne, mint alagutat fúrni, főleg hogy néhány helyen csak pár méter föld lesz az alagút felett. Mi volt minderre a válasz? A bevágásokkal annyi föld jön ki, hogy nem tudják hova tenni; és az alagútépítés a helyes mérnöki megoldás. 60 kilométeren belül pedig nincs olyan hely, ahová a kinyert talajt elhelyezhetnék. Ennyi. Kész.

image002.jpgPósa így összegezte a történteket:

„Mindent az érdekek mozgatnak, nem az ésszerűség. Az egyik tervező cég bármit lerajzolhat, elfogadják, a másikat meg kizárják, ha ronthatja a boltot.” Mögé álltak sokan, amikor felvállalta a konfrontációt, ám lassan kihátráltak, amikor meglátták, hogy nagyobb erők nyomulnak a túloldalon. Négyszemközt vállon veregették, de a nyíltszíni kiállást nem vállalták, féltették a 3-5-8 milliós tervezési és egyéb megrendeléseiket. Pósa tavasszal jelezte, hogy csak idő kérdése, hogy mikor fog beomlani az M6-os alagútja. Szerinte ugyanis a tervezéskor nem vették figyelembe a löszös, agyagos talaj azon tulajdonságát, hogy esős időben megszívja magát, és könnyen megindul, roskad. Talán mert nem kérték ki a kivitelezők a Földtani Intézetet véleményét a terület geológi ai viszonyairól. Természetesen ahogy megjósolta, beomlott az M6-os alagútja. Egy szakember szerint a kivitelezők az Alpokban sziklában fúrtak alagutakat (milyen meglepő) és meglepte (!) őket a löszös talaj. Talán ezért kellett volna megnézetni a talajt, mielőtt belevágunk. Végül is egy 250 milliárdos projekt, faszán felkészültek, évekig tervezték, vizsgálták ....

image003.jpgItt van az ominózus szakasz az alagutakkal és völgyhídakkal. Sajnos igen, jól látjátok, a műholdfotó nem hazudik. Se hegy, se völgy nincs a képen, csak búzamezők és szőlőbirtokok. Rákattintva bejön nagyban!

„a viaduktokon, alagutakon futó sztrádán, ha elkészül, élmény lesz autózni - a dombokon vezető szakasz pedig olyan látványosság lesz, mint mondjuk az osztrák vagy horvát autópályák alpesi szakaszai.” - írja a bama.hu image004.jpg És mindenki jaj, de nagyon happy lesz! Olyan lesz, mint a sógoroknál! Igaz látványosság, az Alpok beköszönt Dél-Magyarországra ...
Palotabozsobok és Vémend között van a szakasz, itt a Google Maps kép
A leghoszszabb, ezerháromszáz méteres alagút omlott be egy szakaszon múlt csütörtökön. A „Bátaszék” nevet viselő építmény déli bejáratától közel ötszázhetven méterre mindkét járata mintegy száz-száz méter hosszan szakadt be. Az alagút felett negyven méter széles, helyenként tíz méternél is mélyebb kráter keletkezett. A Bátaszék mellett a másik három alagút - a „Baranya”- 865, a „Véménd”- 418, míg a „Geresd”-alagút 399 méter hosszú lesz - munkálatait is leállíttatta a Nemzeti Közlekedési Hatóság, amíg a szakértők megvizsgálják, mi vezetett az omláshoz.
Akkor jöjjenek a fotók az alagutakról és a völgyhídakakról! Öveket kérem bekapcsolni, szédítő magasságok és mély szakadéok következnek!
image005.jpg Az „A” jelzésű alagút két kijárata:image006.jpg

image007.jpg A „B” jelzésű alagút:
image008.jpg A „C” jelzésű alagút:
image009.jpg Csele-patak völgyhídja:
image010.jpg A hímesházai völgyhíd:

image011.jpgA szebényi völgyhíd:

image012.jpgTavaly elutaztunk Splitbe, végig autópályán. Ezek az idiótaimage013.jpg horvátok! Valami múltszázadi elavult gondolkodásmód miatt ez a szerencsétlen balkáni ország IGAZI HEGYEKBE(!) fúrt alagutakat, és iszonyú mély szakadékok fölé épített völgyhídakat! Igazán eltanulhatnák a „magyar módszert”!

Alagutat csak búzamező alá fúrunk, a pénzt meg lenyúljuk és elosztjuk ... Bohuniczky László

A bejegyzés trackback címe:

https://tuzok.blog.hu/api/trackback/id/tr26635800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

navarone 2008.09.01. 09:04:27

Semmi gond. Majd a Déli átkötő autópályával átfúrjuk a Mecseket:)

navarone 2008.09.01. 09:08:25

A csehek sűrű erdő alá építettek alagutat. Nosza rajta telepítsünk a mi alagútjaink fölé erdőt. Az M7 völgyhíd mellé meg alakítsunk ki kilátókat, hogy a panorámában gyönyörködni lehessen. Nézzük a dolgok másik oldalát. És ami már megvan, azon nem kell morfondírozni, inkább azon dolgozni, hogyan tudjuk megóvni az állagát, ill. hogyan használjuk ki úgy, hogy az minél több hasznot hozzon a nemzetnek. Uff.:)

Otido · http://monarchista.blogspot.com/ 2008.09.01. 10:36:07

Imádom a gyurcsányistákat. Mindent tudnak és meg tudnak magyarázni. (Pedig magyarból ...)
süti beállítások módosítása