Vacka-Rádió

Címkék: tv rádió

2008.07.01. 11:57

radio22.gifEste azt álmodtam, hogy dühödt hallgatók követelték a Kossuth Rádió, minden hétköznap 11.45-kor műsorba kerülő Vacka-Rádió” című, 10 perces óvodás műsorának betiltását. Rádiós mindenevő vagyok, beszélgetni is szoktam vele, mármint a készülékkel. Be is szoktam szólni egyik-másik műsorvezetőnek, vagy riportalanynak. De ez a Vacka-Rádió?! Ezt nem tudom hová tenni.

Először is, nem értem, ezt a műsort hallgatják az óvodások? Ha pedig hallgatják, mit értenek belőle? Vagy valamit tanulnak? Mit? Hallgatom a műsort és nem jövök rá, pedig nekem is voltak óvodás gyerekeim.
Mi az az érték, tudás, amit a rádió továbbítani szeretne nekik, mármint a 3-6 éves korosztálynak?

kemence.jpgA cím jó! Vacka, vacak, vacok, vacog. Töménytelen asszociációra ad lehetőséget. Na de melyik jelentésről szól a Vacka-Rádió?

Másodszor a szereplők: Hókupackavacka a falu, ahol játszódik, van egy nagyon bugyuta kislány, álnaiv kérdésekkel, ő a Pötty Zorka, a műsorvezető munkatársa, aki a Fürkész újságírója. Aztán itt van a vezető meteorológus, és műsorvezető műsorvezető, Varangy Pintyő, aki semmihez nem ért, Pertli, a csörfös, folyton vigyorgó kislány, meg valami doktor, hogy mit gyógyít és mivel? Van még a csökkent szellemi képességű és rövidlátó Pumpusek bácsi. Aztán vannak, akiknek csak a neve kerül elő. Zelenák Józsi, Nyulam Bulam, Borzas Zokni, Tepsi lovag, Kispupák Zsömle. És a zenekar: a Hébe-Hóba-Banda. Talán csak a nevek játéka az egyetlen ötlet, és erre akar épülni a műsor? Óvodás Szabó-család? nem értem.

kohalmizoltan.jpgModernizált Pom-pom meséi? Nem, nem olyan jó! Pom-pomról legalább Kőhalmi Zoltán óta tudjuk, hogy egy skizofrén, aki a saját kesztyűjével, vagy pemzlijével beszélget egy egy-személyes iskolában.

jung.jpgHa rádió-karikatúra akar lenni, értem; de miért az óvodásoknak cikizi a rádiót? Szóval még sem értem! Vagy csak azért, mert nem vagyok óvodás. Az is lehet, azért álmodtam, amit, mert feltört bennem a jungi tudattalan. Nem értem, ezért álmomban is ezekkel a gondolatokkal foglalkoztam. Lehet, hogy csak nekem nem tetszik a műsor, de az óvodások élvezik? Nekem meg azért nem tetszik, mert nem vagyok óvodás. De ez nem lehet igaz, mert az esti mesét is szoktam hallgatni: „Jó estét gyerekek! remélem ágyban vagytok már!”

A bejegyzés trackback címe:

https://tuzok.blog.hu/api/trackback/id/tr92635711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása